
In deze aflevering geven we jullie onze tips en tricks om een horror escaperoom of experience aan te durven. Wat kun je doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden?
Hoe ga je om met een acteur?
Welke kamers kun je gaan spelen om te oefenen en jezelf dapperder te maken?
En, wat is er nu zo leuk aan horror?!
We beantwoorden al deze vragen vanuit onze eigen ervaringen, hoe wisselend die soms ook zijn.
Zien we jou binnenkort in Athene?
Aanraders in België
Tales of Torchdale: Monster Mashers
Je schrikt wakker door gestommel in de keuken. Terwijl je tussen de trapspijlen gluurt, sluip je op blote voeten naar beneden. Er zit iemand uit de koelkast te vreten! Alleszins zo klinkt het, maar niemand te zien. Je trekt de deur van de koelkast open en in het vriesvak zit een monster jouw stuk pizza van gisteren naar binnen te werken. Oh, nog nooit meegemaakt? Tjah, je bent dan ook geen Monster Masher! Zij zorgen er namelijk voor dat jij nooit last hebt van monsters, al is de kans groot dat die schoonmoeder van je er eentje is. Wacht daarom niet langer en doe beroep op ‘Monster Mashers’.
Op 26 april 1986 ontplofte Reactor 4 in de kerncentrale dicht bij Chernobyl en zo ontstond de grootste kernramp ooit.
De op de kernramp geïnspireerde ‘mystery thriller’ bevat 180 m² realistische speelruimte. Tijdens jouw missie zal je als militair medisch escape team het verboden deel van de kerncentrale betreden om op zoek te gaan naar het serum!
The Missing Link: Till Death do us Part
Verhalen doen zich al enige tijd de ronde over de verschijning van een jonge bruid. Het zou gaan om Mrs. Brown die na haar trouwdag als vermist werd opgegeven.
Inmiddels is de herberg waarin ze haar eerste huwelijksnacht doorbracht volledig verlaten, hoewel … zolang Mrs Brown geen vrede vindt zal haar ziel dit terrein nog lang terroriseren.
Men kan alleen maar speculeren over wat er zich heeft afgespeeld op die tragische nacht. Brengen jullie duidelijkheid ?
The Missing Link: Henry's Birthday
Wees welkom op Henry’s verjaardagsfeestje!
Henry heeft lang uitgekeken naar jullie komst en is al volop bezig met het huis te versieren voor het feestje van het jaar.
Het wordt er eentje om nooit te vergeten, beloofd…
Entered: Demise of the Gricers
Een nieuwe ‘Red Eye’ beleving op een spraakmakende nieuwe locatie; een klassieke, versleten en verlaten trein rangeerloods! Geen intiem en persoonlijk verhaal, maar een glimp van een macabere wereld die te ontdekken valt en doordrenkt is met het thema treinen.
Jullie onderzoeksteam krijgt een casus van privédetective organisatie ‘Red Eye’ om de vermiste Red Eye agent Jonathan op te sporen. Als ervaren detective traceerde hij voormalig chirurg Sergey F. Staalmaat die zijn intrek in het leegstaande ziekenhuis van Maas en Kempen zou hebben genomen en daar mogelijk lugubere praktijken uitvoert.
Dit leidde ertoe dat Sergey het ziekenhuis ontvlucht is. Lange tijd vernamen we niks meer. Totdat we van Jonathan hoorde dat hij Sergey z’n spoor heeft opgepikt niet veel verderop in een voormalige dokterspraktijk van hem. Daar stopt het signaal. Aan jullie de taak om ongezien die dokterspraktijk in te breken, uit handen van de chirurg te blijven en in kaart te brengen wat er aan de hand is!
Aanraders in Nederland
Stap binnen in het Honeymoon Hotel, een mysterieuze plek waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. De lobby, sfeervol verlicht door een stijlvolle kroonluchter, ademt de nostalgie van de roerige jaren 20. De klanken van een vergeten piano vullen de leegte, terwijl de muren verhalen fluisteren van lang vervlogen tijden.
In een hoek staat een verlaten bagagetrolley, de koffers wachtend op eigenaren die nooit terugkeerden. De gasten en het personeel zijn spoorloos, maar uit een aangrenzende kamer klinkt onmiskenbaar gestommel…
Als je goed luistert, lijkt het soms alsof er contact met je gezocht wordt vanuit de geestenwereld. Is er iemand die je wil helpen, iets wil laten zien? Met iedere stap die je zet, kom je dichter bij de onvermijdelijke ontknoping. Stukje bij beetje ontrafelt zich een bloedstollend verhaal. Ben je bezig met een reddingsmissie, of ben jij degene die gered moet worden?
Je weet dat het meisjesweeshuis dat vroeger op deze plek gevestigd was al jaren leeg staat. Je weet dat er niemand meer is en toch voel je de sidderingen over je rug gaan als je de oude eiken voordeur open duwt. De spinnenwebben langs de vergeelde wanden zijn het bewijs dat hier al tijden niemand meer binnen is geweest en toch lijkt het af en toe of je iets hoort. Een meisjesstem ergens in de verte. De vloer kraakt onder je voeten bij iedere stap alsof hij wil zeggen: ‘Ga hier weg’. Ineens springt de radio aan…
“Uw bestelling ligt klaar”, zegt een krakerige stem door de telefoon vlak voordat er wordt opgehangen. Niet veel later sta je met knikkende knieen voor de deur van een oude grafkistenwinkel. De deur piept als je hem opent en een enorme grafkist staart je aan vanuit het midden van de winkel. Waar ben je aan begonnen en waar leidt dit avontuur je naartoe?
Een plek waar al decennia geruchten over worden verspreid en waar de grenzen tussen realiteit en waanzin vervagen. Ernstige experimenten zouden hier hebben plaats gevonden, echter zijn deze nooit bewezen. Sinds de mist door Silent Town is getrokken is The Asylum in verval geraakt en heeft tot voor kort niemand gedurft het gebouw te betreden. Eenmaal aangekomen in deze verlaten inrichting ervaar je dat je niet alleen bent. Een mist trekt zich door de lange gangen en vervallen kamers. Kom jij verder dan je voorganger?…
Tot jullie grote schrik is een familielid op brute wijze om het leven gekomen! Tijdens haar ontsnapping uit de beruchte gevangenis ”Cruz la Muerte” is ze van het leven beroofd.
Helaas is er nog niet bekend hoe dit heeft mogen gebeuren. Sinds haar gevangenschap is jullie contact al even verwaterd, maar toch zijn jullie uitgenodigd voor de besloten afscheidsdienst.
Deze vindt plaats in het naastgelegen uitvaartcentrum “The Last Honor”.
Jullie worden tijdens de dienst begeleid door J. Green.
J. Green heeft al jaren ervaring als uitvaart ondernemer, helaas heeft niemand dit kunnen bevestigen.
Wij wensen jullie een vredig afscheid
Aanraders in Duitsland
The Code Agency: The search for the sceptor of light
According to legends, a huge source of energy that first appeared in the 8th century and the trace of which was lost in Central America.
Other, dubious and malicious organizations are on the lookout for this powerful relic. Not to imagine what happens when the scepter falls into the wrong hands. Travel to different times and places, connect the traces and finds the scepter of light.
Our latest mission: A letter from an old friend brings back memories of what happened 27 years ago. Memories of missing children, dark sewers and a clown. The closer you get to the origin, the faster fear creeps under your skin. Can you face the fear and put an end to the nightmare?
The Code Agency: The Poltergeist
During renovation work in the basement, an unknown door was uncovered. The first investigation team did not come back and it is unclear what happened there. Screams and dull noises could still be heard, nothing more. Can you explain what happened there?
Escape Stories: Asylum of Fear
Their screams can still be heard today ...
The foul smell of decay rises to your nostrils as you make your way through the fog to the Floresti Asylum. The asylum, you are told, was closed in the 1980s. Some patients and the staff have not been seen since, but what happened? Are the rumors surrounding the maniacal Doctor Sterling true? Did he actually perform inhumane experiments on his patients?
One thing is for sure, the asylum has not been entered for years, but the screams coming from the building at night make you curious.
Do you dare to find out what happened back then?
Escape Stories: The Dark Forest
Trembling, you stare at the strange clues in your hands. Again and again you read in your mind the cryptic lines your friends have left you. Fog shrouds the dark forest. You hear mysterious whispers. What lurks there among the gnarled trees? Eerie shadows flit back and forth. You remember the villagers' last warning, "Never enter the forest at night, or it will be your last." All clues to your friends' whereabouts lead to a weathered hut at the edge of the forest. Do you dare to follow the tracks?